تازه های عمران و معماری
بروزترین مطالب مهندسی عمران و معماری
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تازه های عمران و معماری و آدرس omrannews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





با یک مستند زیبای عمرانی در خدمت شما عزیزان هستیم...این مستند ساختن یک آسمان خراش به صورت مدور را نشان می دهد.برای اولین بار در دنیا و باز هم در شهر ابوظبی امارات ، یک شگفتی دیگر در عرصه برج سازی رخ داده است.آسمان خراشی به صورت مدور که ستاد Aldar در شهر ابوظبی نام دارد به صورت کاملا مهندسی با فناوری های پیشرفته ساخته شده است.مساحت آن 49000 متر مربع می باشد .همچنین دارای 23 طبقه است.
به یک ساختمان بسیار بلند که طبقات آن هر یک پس از دیگری قابل اقامت باشند آسمانخراش یا ساختمان بلندمرتبه گفته می‌شود. در فارسی در دهه اخیر واژه برج نیز برای اشاره به این مفهوم کاربرد یافته‌است.
هرچند برای تعریف آسمانخراش استانداردی رسمی در دست نیست اما بلندای دست کم ۱۵۰ متر به عنوان معیار تعریف آسمانخراش‌ها بکار می‌رود.
واژه آسمانخراش فارسی یک گرته‌برداری از واژه skyscraper انگلیسی است. این واژه نخستین بار در اواخر سده نوزدهم برای ساختمان‌های بلند شهر نیویورک آمریکا بکار رفت. بعدها تاریخنگاران معماری از کاربرد این واژه برای ساختمان‌های بلند آجری خودداری کرده و آن را تنها در مورد ساختمان‌های بلندمرتبه با اسکلت فولادی بکار بردند.

دانلود فیلم مستند آسمان خراش مدور NG Megastructures Skyscraper In The Round 2011 BluRay 720p

کیفیت این فیلم به شرح زیر می باشد:
Language: English  00:46:55 | 1280x720 | x264 - 2948Kbps | 25.000fps | AC3 - 384Kbps | 1.09GB
: مرتبه
[ چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, ] [ 19:28 ] [ علی رحیم پور ]

  بتن و مواد روان ساز

بتن مخلوطی است سیال ساخته شده از دانه های سنگی ، سیمان بعنوان چسباننده ، آب و

 افزودنی های شیمیائی ( از جمله فوق روان کننده ها.)

فوق روان کننده بر اساس الزامات استاندارد ASTM-C494 Types A& F ساخته می شوند این

 مواد را بعنوان روانسازهای بتن و فوق روانسازهای بتن مصرف می کنند و براساس استاندارد

 2930 ایران ساخته می شوند.

 
این محصولات در کاهش آب بسیار موثر بوده تا جایی که وقتی به عنوان یک کاهش  دهنده

 شدید آب بتن مورد استفاده قرار می گیرند در مقادیر متعارف می تواند به سادگی بین 20%-

18 درصد  کاهش در میزان آب مصرفی ایجاد نماید ودر مواردی در بتنهای خاص و با استفاده از

 مقادیر متعارف، کاهش   تا ۴۰ درصد ممکن است.

                                                 

همچنین خاصیت روان کنندگی زیاد این مواد سبب می شود بتنی با اسلامپ زیاد، روان و خود

تراز شونده حاصل گردد . کارآیی این بتن نسبت به بتن معمولی بسیار شگرف و قابل تمایز

است . بطوریکه بتن با حداقل عملیات و ویبره کردن یا حتی به خودی خود ، در حالیکه مصر ف

آب آن به حداقل رسیده در قالب جای می گیرد .


 

  

: مرتبه
[ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:1 ] [ علی رحیم پور ]

بتن هاي توانمند و ويژه

 

 
 

 بتن هاي توانمند و ويژه

 

سالهاي زيادي است که از بتن بعنوان يک ماده ساختماني مهم و با تحمل فشارهاي بالا جهت ساخت و ساز انواع سازه ها استفاده مي شود. ضعف اين ماده مهم و پر مصرف ساختماني در مقابل کشش با قرار دادن آرماتور تا حد زيادي جبران شده است. در سالهاي اخير و با بررسي دوام سازه هاي بتني مسلح بويژه در مناطق خورنده و سخت براي بتن نظر اکثر کارشناسان و دست اندرکاران کارهاي بتني به اين مسأله جلب شده است که مقاومت به تنهايي نمي تواند جوابگوي کليه خواص مربوط به بتن بخصوص دوام آن باشد و لازم است در طراحي بتن براي مناطق مختلف علاوه بر مسأله مقاومت و تحمل بارها در طول مدت بهره دهي، پايايي و دوام آن نيز مد نظر قرار گيرد. در حال حاضر با اضافه نمودن مواد مختلف بتن و تغييرات در طرح اختلاط مي توان به بتن هايي دست يافت که بدون تغيير قابل ملاحظه در مقاومت آنها از نقطه نظر دوام به بتن هايي با دوام بالا دست يافت. مسأله محيط زيست و آلودگي آن نيز در سالهاي اخير نظر جهانيان را بخود معطوف ساخته است. کاربرد مواد و مصالحي که در ساخت آن آلودگي کمتري به محيط منتقل گردد و همچنين برداشت مصالح طبيعي که کمتر محيط را تخريب نمايد، مورد توجه خاص قرار دارد. در اين راستا محدوديت کاربرد سنگدانه ها، دستيابي به مواد جديد و نيز استفاده از مواد زائد کارخانه ها و آلاينده هاي محيط زيست در بتن در رأس برنامه هاي تحقيقاتي پاره اي از کشورهاي جهان قرار گرفته است.

علاوه بر خود بتن و مصالح تشکيل دهنده آن در سالهاي اخير بر روي آرماتور مصرفي در سازه هاي بتني مسلح نيز تحولاتي صورت گرفته است. بعنوان مثال و براي پرهيز از خطر خوردگي آرماتور، از فولادهاي ضد زنگ و نيز آرماتورهاي ساخته شده با الياف مختلف پلاستيکي و پليمري در محيط هاي بسيار خورنده استفاده مي شود. کار بر روي عملکرد دراز مدت چنين موادي هنوز ادامه دارد.

در مقاله اخير به چند مورد از بتن هاي جديد که چند سالي است از آنها در صنعت ساخت و ساز براي سازه هاي بتني استفاده مي شود اشاره شده و مواد جديد مورد استفاده در بتن که تحقيقات روي آنها هنوز ادامه دارد، نيز بيان خواهد شد. بعنوان مثال بتن هاي با مقاومت زياد و بتن هاي توانمند و با عملکرد بالا در اين خصوص جايگاه ويژه اي دارند. کاربرد الياف و مواد مختلف در بتن براي افزايش نرمي آن و مقاومت در مقابل بارهاي ضربه اي و نيروهاي ناشي از زلزله مورد ديگري از بتن هاي خاص مي باشد. با نگرشي عميق به مسأله دوام بتن و ضمن تأمين مقاومت لازم، کاربرد بتن هاي با کارايي بالا که اجراي آن را نيز آسان مي سازد در برنامه کار مراکز بسياري قرار گرفته و برخي از اين بتن ها با اضافه کردن افزودنيهاي مختلف به آنها، اينک وارد صنعت بتن شده اند.

 

: مرتبه
[ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:1 ] [ علی رحیم پور ]
درود بر شما...

امیدوارم شاد و سلامت باشید

من نمیدونم این همه استعداد و خلاقیت ما ایرانی ها از کجا ظهور کرده ؟!  

فکر کنم ژاپن اگر این خلاقیت ایرانی ها رو داشت سونامی اخیرش تبدیل به سومالی میشد ... !

 

این پوسترهای فیلم سینماییهای ایران و یا جلد مجلات مهترین مصداق برای این خلاقیت بی نظیر ایرانیاست ...

 

ببینید و عکسهای سمت چپ و راست رو مقایسه کنید ...

 مخصوصا عکس آخر رو !

 

 

 

 

 

 

واقعا اینجا باید تبریک گفت که برج میلاد هم محبت کردن و تشریف آوردن داخل این خلاقیت و تبریک میگیم اون پرنده عزیز هم در گوشه پوستر من نمیدونم چی میخواد ؟ 

 

به هر حال هر آهنگی ، هر ایده ای ، فیلمی ، برنامه ای ، تلویزیونی و کلا هر داستانی خلاقیت ایرانی در آن نهفته میباشد ...

 

موفق باشید...

: مرتبه
[ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, ] [ 17:39 ] [ علی رحیم پور ]
[ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, ] [ 17:39 ] [ علی رحیم پور ]
[ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, ] [ 17:39 ] [ علی رحیم پور ]
منبع : وب سایت فارسی کد

دانلود رایگان مجموعه ۱۰۰ دتایل معماری پروفیل درب و پنجره

http://hfarahani48.blogfa.com

نقل قول :

دتایل های ساختمانی همیشه یکی از پر دردسر ترین قسمت های کار یک مهندس هستش ، البته چون اکثر طرح های ایرانی کپی هم هستند نیازی به طراحی دتایل های آنچنانی نیست و همه از دتایل های موجود در بازار استفاده می کنند.

خیلی ها فقط به دتایل های سازمان برنامه و بودجه اکتفا می کنن و فقط واسه کارهاشون از این سری دتایل های استفاده می کنن که باید بهشون بگم متاسفانه این دتایل های بعضیاشون واقعا قدیمی شدن و زیاد بدرد بخور نیستن هر چند بعضیا به نوع دتایلش کاری ندارن و فقط تایتل دتایل واسشون مهمه که یه جوری تویه طرح جاش کنن.

این دتایل ها کامل اجرایی و کل دتایل ها با توضیحات فارسی هستش تا کسی به مشکلی بر نخوره ( در ضمن دتایل هاش جدید هستش و واسه کارهای اجرایی هم کامل بکار میاد )

( به تمام دوستانی که با دتایل های ساختمانی و اجرایی سرو کار دارند توصیه می کنم که حتما این مجموعه رو دانلود کنن )
توضیحات :
کلیه دتایل های موجود در این مجموعه به صورت اتوکدی و در قالب اتوکد ۲۰۰۷ به بالا قابل اجرا هستند. برای دانلود بر روی لینک مستقیم کلیک کنید و در صورت مشکل داشتن از لینک غیر مستقیم استفاده کنید.
به حجم 16 مگابایت
رمز عبور : www.farsicad.com
نکته : در صورت مشکل دانلود به وب سایت فارسی کد مراجعه نمایید...
دانلود ( لینک مستقیم )

: مرتبه
[ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, ] [ 17:39 ] [ علی رحیم پور ]
منبع : فارسی کد

مجموعه عکس های طرح ترمینال مسافربری – فوق العاده زیبا

نقل قول :

شرکت sf کشور ژاپن برنده طراحی زیباترین ترمینال در کشور تایوان شد.

این ترمینال در ۸ طبقه و در کنار دریا علاوه بر ۲ کاربری بودن حسی شاعرانه و تعامل گرایانه را برای استفاده افراد فراهم کرده است.
فضاهای موجود در این ترمینال شامل بخش های اصلی ترمینال مسافربری،  کشتیرانی و همچنین پارکینگ زیر زمینی است.
تلاش برای حس آرامش مسافران از الگوهای اصلی طراحی این مجموعه بوده است که از جمله می توان به استفاده فضاهای داخلی از نور طبیعی بیرون ، مناظر زیبای اقیانوس و طراحی محوطه بسیار دل انگیز آن می باشد.

http://hfarahani48.blogfa.com

http://hfarahani48.blogfa.com

http://hfarahani48.blogfa.com

http://hfarahani48.blogfa.com

http://hfarahani48.blogfa.com

http://hfarahani48.blogfa.com

http://hfarahani48.blogfa.com

http://hfarahani48.blogfa.com

http://hfarahani48.blogfa.com

http://hfarahani48.blogfa.com

http://hfarahani48.blogfa.com

http://hfarahani48.blogfa.com

http://hfarahani48.blogfa.com

حجم : 1.2 مگابایت

رمز عبور : www.farsicad.com

دانلود ( لینک مستقیم )

http://www.farsicad.com/wp-content/uploads/downloads/2011/09/Terminal-www.FarsiCad.Com_.zip

: مرتبه
[ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, ] [ 17:39 ] [ علی رحیم پور ]

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

از لینک زیر دانلود کنید

دانلود

: مرتبه
[ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, ] [ 17:39 ] [ علی رحیم پور ]

سه قطعه جزیره مصنوعی به شکل نخل خرما با گنجایش ۵۰۰ آپارتمان، ۲۰۰۰ ویلا و ۲۵ هتل و ۲۰۰ فروشگاه لوکس. فاصله آن از ساحل ۱۲۵ کیلومتر خواهد بود.

تشکیلات دولتی توسعه نخیل (Nakheel) در حال ساختن سه جزیره به شکل نخل است. یکی از آنها با جزایر کوچک دیگر محاصره شده که در مجموع یک شعر عربی را ساخته اند و یک گروه چهارمی شامل ۳۰۰ جزیره هم هست که به شکل نقشه جهان در خواهند آمد.

شعار وب سایت نخیل این است: “مکانی بی نقص برای دور شدن از دنیا” و این شعار با تصاویری از جزایر سبز و سواحل سفید رنگ آنها کامل شده است. این جزایر با بودجه ای ۲۰ بیلیون دلاری در حال ساخته شدن هستند.

تجمل خانه ها و مکان دنج جزیره بسیاری از اشخاص سرشناس را به سوی خود کشانده است. دیوید بکام (David Beckham) فوتبالیست مشهور انگلیسی از جمله اولین افرادی است که یک ویلا در این جزیره پیش خرید کرده است.

برای پروژه نخیل ۱٫۶۵ بیلیون متر مکعب ماسه و ۸۷ میلیون تن صخره جا به جا شده است و برای تکمیل آن باید ۱ بیلیون تن صخره یخ محل آورده شود. که پس از پایان پروژه طول ساحل امارات از ۶۰ کیلومتر فعلی به ۱۲۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت

اولین پروژه نخیل، نخل جمیرا خواهد بود که با وجود دیر کردها و شایعات مبنی بر غرق شدن آن، به زودی به بهره برداری خواهد رسید. در حال حاضر عملیات ساختمان سازی بر روی آن اجرا میشود و اولین ساکنان آن، در سال آینده به این جزیره نقل مکان خواهند کرد.

جزیرهٔ جمیرا یکی از پروژه‌های سه گانهٔ ساخت سه جزیره به نامهای جمیرا، دیرا و جبل علی می‌باشد. این جزیره در آبهای خلیج فارس قرار دارد و دربارهٔ آن اینگونه گفته شده که از ماه قابل رویت است. این جزیرهٔ انسان ساخت به شکل نخل است و دارای ۱۷ شاخهٔ عظیم که توسط یک حصار ۱۲ کیلومتری حفاظت شده می‌باشد. زمانی که این منطقه تفریحی کامل شود، دارای ۲۰۰۰ ویلا، ۴۰ هتل لوکس، مراکز خرید، سینما و امکانات دیگر خواهد بود. برای به سطح آب رساندن این سازه، بسیار بیشتر از ۵۰ میلیون متر مکعب خاک مورد نیاز است. ساخت این جزیره در سال ۲۰۰۱ آغاز شده و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۰۸ به پایان برسد. این جزیره در زمان اتمام پذیرای ۵۰۰۰۰۰ هزار نفر خواهد بود. مساحت این جزیره ۵ در ۵ کیلومتر است. جمیرا بزرگترین جزیرهٔ انسان ساخت است و حدودا ۴۰ هزار کارگر درگیر ساخت آن بوده‌اند. در جزیره یک مونوریل با ظرفیت حمل ۲ تا ۳ هزار مسافر در روز به خارج و داخل جزیره ساخته خواهد شد

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

به امید اجرای چنین پروژه هایی توسط دانشجویان عمران-آب مراغه

 


 

: مرتبه
[ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, ] [ 17:39 ] [ علی رحیم پور ]
درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ خودتون خوش آمدید هدفم از ایجاد این وبلاگ تبادل اطلاعاته و حاضر به هر نوع همکاری در زمینه ی رشته عمران هستم.لطفا با نظرات و پیشنهاداتتون بنده رو در اداره ی این وبلاگ یاری کنید. Hi, welcome to your blog, Goal of creating this blog is to share information. I am ready to any cooperation in the field of Civil, Please help me with your comments and suggestions to manage this blog.
امکانات وب