تازه های عمران و معماری
بروزترین مطالب مهندسی عمران و معماری
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تازه های عمران و معماری و آدرس omrannews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

 

برای دریافت سرفصل درسی رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران_ساختمان اینجا را کلیک کنید.

برای دریافت جدول آرایش ترمی رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران_ساختمان اینجا را کلیک کنید.

: مرتبه

 

 بر اساس آخرین سرفصلی که دیروز به دست من رسیده است تغییرات وسیعی در سرفصل و نام رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران - عمران ایجاد شده است. این تغییرات در تاریخ 19 شهریور 90 تصویب شده است و از همان تاریخ لازم الاجرا است. بر این اساس باید این تغییرات برای ورودیهای 90 اعمال شود. اهم این تغییرات به شرح زیر است :
1- نام رشته به کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران تغییر یافته است.
2- گذراندن حداقل 6 واحد جبرانی علاوه بر 72 واحد اصلی برای تمام دانشجویان اجباری است.
3- اکثریت دروس محاسباتی از قبیل تحلیل سازه 1 و 2، طراحی سازه های فولادی 1 و 2 ، طراحی سازه های بتنی یک و دو ، بارگذاری ، اصول مهندسی زلزله پروژه فولاد ، پروژه بتن ، دینامیک ، معادلات دیفرانسیل از سرفصل جذف شده و دروس اجرایی جایگزین آن شده است.
4- برخی از دروس اجرایی اضافه شده به شرح زیر هستند :
اجرای سازه های بتنی ، اجزاء ساختمان ، روشهای تعمیر ونگهداری ساختمان ، ایمنی کارگاه ، روشهای مرمت ابنیه ، نحوه اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان نحوه اجرای تاسیسات برقی ساختمان ، کارآموزی 2 ،
5- برخی از دروس اضافه شده دیگر به شرح زیر است :
مقررات ملی ساختمان ، مکانیک ساختمان ، ساختمانهای بتن آرمه ، ساختمانهای فولادی ، راهسازی و روسازی ( به صورت درس مشترک سه واحدی)
6-  برخی از دروس به جا مانده از سرفصل قبلی :
مکانیک خاک و مهندسی پی ، محاسبات عددی ، ریاضی دو ، ریاضی یک ( به صورت درس جبرانی ) ، طراحی معماری و شهرسازی ، مکانیک سیالات و هیدرولیک ، دروس عمومی
7- تعداد دروس اختیاری به 15 واحد افزایش یافته است. این دروس در سه گروه اجرای ساختمان ، راه و راه آهن ، کارهای آبی تقسیم شده اند که یکی از این سه گروه حداقل 8 واحد و مابقی از دو گروه دیگر میتواند اخذ شود.
با توجه به موارد فوق برنامه ترم آینده برای ورودیهای 90 تغییر خواهد کرد. این تغییرات متعاقباً در روزهای آینده اعلام خواهد شد.
----------------------------------
مطابق آخرین خبر اجرای این سرفصل برای سال جاری منتفی است و در صورت اجرا از سال 91 و برای ورودیهای 91 به بعد اجرایی میشود
--------------------------------
4 شهریور 91 :
مطابق اطلاعات ارایه شده در دفترچه شماره دو انتخاب رشته کنکور کارشناسی ناپیوسته سال 91 این رشته به طور قطعی جایگزین رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران - عمران میگردد. ( صفحه 19 و 20 زیرنویس جدول مربوط به کد 209 مطالعه گردد. )
: مرتبه

 

گل بود به سبزه نیز آراسته شد....
با توجه به دفترچه های شماره یک و دو کنکور کارشناسی ناپیوسته سال 91 که در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرقته است متاسفانه علیرغم وجود متخصصان ودانشمندان بزرگ در سازمان محترم و دستگاه های مربوط ( وزارت علوم ودفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارتخانه) ابهاماتی در آن وجود دارد که درخور نظام جمهوری اسلامی ایران نمی باشد. تا آنجا که بسیاری آن را به سخره گرفتن هنرجویان فنی حرفه ای می دانند باوجود اینکه این آزمون مشترک بین تمامی گروه های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و هنرجویان فنی حرفه ای و کاردانش می باشد بنابراین تصمیم گیری در مورد آن مستلزم صرف وقت زیادی می باشد و نباید آن را اصطلاحا سرسری گرفت.
در صفحه 21 دفترچه شماره یک کد رشته امتحانی گروه عمران (کد 209) طبق روال سال گذشته آمده است در صفحه 23 رشته جدیدی (کد 203 ) تحت عنوان کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران قرار گرفته است. ظاهرا انتخاب هر کدام از این کدها برای داوطلبان گروه عمران جهت شرکت در آزمون اختیاری می باشد. بعد از برگذاری آزمون مورخ 2/6/91 بلاخره در تاریخ 4/6/91 دفترچه شماره دو( راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی) در سایت سازمان محترم سنجش قرارگرفت. در صفحه 19 این دفترچه کد رشته محل های کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران_عمران (کد 209 ) قرار گرفته است. با مقایسه این دفترچه با دفترچه سال 90 متوجه کاهش ظرفیت پذیرش به طور متوسط به تعداد 5 داوطلب برای هر دانشگاه ومؤسسه آموزش عالی غیر انتفاعی می شویم. نکته قابل تامل اینکه این رشته با یک ستاره (*) علامت گذاری شده است، در صفحه 20 همین دفترچه در توضیح ستاره مذکور این عبارت آمده است: (براساس اعلام دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، عنوان این رشته ( بجز کد رشته محل های 2007 و 2013) به «کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران» تغییر یافته است). در صفحه 28 همین دفترچه رشته جدید کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران با ظرفیت پذیرش به طور متوسط 5 نفر در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفایی  آورده شده است!!! که قابل تامل است.
نکته های جالب دفترچه راهنمای انتخاب رشته سال 91( دفترچه شماره 2)
1-               کم شدن تعداد 5 نفر ظرفیت پذیرش رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران_عمران
2-               ایجاد رشته جدید کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران با ظرفیت پذیرش به طور متوسط 5 داوطلب برای هر دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفایی
3-               ستاره دار بودن رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران_عمران (در صفحه 20 دفترچه شماره 2) و توضیحات مربوط به آن .(براساس اعلام دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، عنوان این رشته ( بجز کد رشته محل های 2007 و 2013) به «کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران» تغییر یافته است.
4-               مجزا بودن کدهای امتحانی این دو رشته؛ در نتیجه انتخاب هر یک از آن ها توسط داوطلب جهت شرکت در آزمون کاملا اختیاری می باشد.
اگر تصمیم بر حذف رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران_عمران و جایگزینی رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران برای آن باشد (که کاملا ناعادلانه و بدور از عدالت است چون اگر تصمیم بر حذف آن را دارید از چند سال قبل اعلام کنید تا هنرجویان با اطلاع از آینده خود تحصیل در هنرستان ها را انتخاب کنند ) در این صورت کاهش ظرفیت برای رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران_عمران و ایجاد رشته جدید کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران( باوجود این که در صفحه 20 دفترچه شماره دو صریحا گفته شده است که مهندسی اجرایی عمران جایگزین مهندسی تکنولوژی عمران_عمران می باشد) چه معنایی دارد؟؟؟؟؟
علت ناعادلانه بودن این تصمیم (قابل توجه مقامات محترم) : همان طور که همه ما می دانیم اکثر هنرجویان رشته ساختمان به امید رشته مهندسی عمران_عمران تصمیم به ادامه تحصیل در هنرستان گرفته اند که تفاوت این رشته با رشته های مهندسی تکنولوژی ساختمان و مهندسی اجرایی عمران( گرچه لینک دانلود سرفصل های لین رشته در سایت گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی اشکال دارد) در دروس محاسباتی آن است که با توجه به سرفصل ریاضیات عمومی 1 و 2 دوره های کاردانی، داوطلبان شرکت در آزمون توان مواجهه با آن دروس را دارند، گرچه این آزمون مشترک تمام گروه ها می باشد. به نظر شما دست اندرکاران محترم دستگاه های مربوط، بهتر نبود بجای حذف این رشته ظرفیت پذیرش آن را در کنار ایجاد رشته جدید کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران( که بسیار ضروری می باشد) افزایش می دادید بدین ترتیب هر داوطلب با انتخاب خود و با توجه به استعداد و تراز علمی خود در رشته دلخواه خود مشغول ادامه تحصیل می شد. ازهمه داوطلبان و همه هنرجویان رشته ساختمان و همه دانشجویان کاردانی رشته عمران و همه عزیزان دلسوز تقاضا می کنم با نظرات خود نسبت به این پست مراتب نارضایتی و اعتراض خود را اعلام فرمایند تا شاید عزیزان مسئول با در نظر گرفتن سرنوشت جوانان این مملکت به فکر اصلاح این تصمیم باشند.
: مرتبه

پروژه دبي در پي تصميم دولت امارات براي جذب بيشتر گردشگران وتبديل در آمد دولت از نفت به ساير منابع،به مشاوران شرکت امار که مجري گسترش بخش مرکزي شهر دبي است ارجاع شد.اين غول صنعت ساختمان با ارتفاعي حدود 2300 فوت (حدود 800 متر)و 162 طبقه در پايان عمليات اجرايي،بلند تر ازساختمان هاي برج تايپه(1671 فوت -101 طبقه، بلند ترين آسمان خراش جهان قبل از ساخت برج دبي)است.

عمليات اجرايي پروژه اواخر سال 2003 آغاز شد و به گفتهءمجريان تا سال2009 پايان خواهد يافت.

برج دبي بخشي از يک پروژهء2/4 ميليارد دلاري در زميني به وسعت حدود 200 هکتار است که هزينه هاي بالغ بر 1/1 ميليارد دلار و زير بنايي حدود 500 هزار متر مربع خواهد داشت.

: مرتبه
[ شنبه 17 تير 1391برچسب:, ] [ 10:54 ] [ علی رحیم پور ]
مراحل طراحی دستی یک ساختمان فولادی


طریقه فعالسازی:

پس از دانلود توسط نرم افزار WinRar فايلها را از حالت فشرده شده خارج نماييد.

پسوند: PDF

حجم: 4.00 مگابایت



پسورد فایل زیپ: www.omranlook.blogfa.com


برگرفته از: prozhe
: مرتبه
[ شنبه 17 تير 1391برچسب:, ] [ 10:54 ] [ علی رحیم پور ]
تحلیل پارمتری رفتار دینامیکی پلهای خرپایی طره ای بلند دهانه تحت تاثیر زلزله


طریقه فعالسازی:

پس از دانلود توسط نرم افزار WinRar فايلها را از حالت فشرده شده خارج نماييد.

پسوند: PDF

حجم: 689 کیلوبایت



پسورد فایل زیپ: www.omranlook.blogfa.com

: مرتبه
[ شنبه 17 تير 1391برچسب:, ] [ 10:54 ] [ علی رحیم پور ]
پروژه سازه های فولادی

طریقه فعالسازی:

پس از دانلود توسط نرم افزار WinRar فايلها را از حالت فشرده شده خارج نماييد.

پسوند: PDF

حجم: 1.79 مگابایت




پسورد فایل زیپ: www.omranlook.blogfa.com

: مرتبه
[ شنبه 17 تير 1391برچسب:, ] [ 10:54 ] [ علی رحیم پور ]
تمرینات حل شده استاتیک


طریقه فعالسازی:

پس از دانلود توسط نرم افزار WinRar فايلها را از حالت فشرده شده خارج نماييد.

پسوند: PDF

حجم: 1.73 مگابایت



پسورد فایل زیپ: www.omranlook.blogfa.com

: مرتبه
[ شنبه 17 تير 1391برچسب:, ] [ 10:54 ] [ علی رحیم پور ]
جزوه آموزش Etabs در قالب یک پروِژه ساختمان فولادی


طریقه فعالسازی:

پس از دانلود توسط نرم افزار WinRar فايلها را از حالت فشرده شده خارج نماييد.

پسوند: PDF

حجم: 2.52 مگابایت



پسورد فایل زیپ: www.omranlook.blogfa.com


برگرفته از: icivi
: مرتبه
[ شنبه 17 تير 1391برچسب:, ] [ 10:54 ] [ علی رحیم پور ]

در مدل ‌سازی سازه‌ها باید به موارد زیر توجه داشت:

1)مدلسازی تنها یک شبیه سازی یابهتر بگوئیم تلاشی برای شبیه سازی سازه واقعی می‏باشد.

2)فرآیند شبیه سازی بسته به نوع واکنش مورد نظر متفاوت بوده و می‏تواند بسیار متفاوت باشد.

‎‎ 3)فرآیند شبیه سازی بستگی مستقیمی به نوع بارگذاری و شرایط مرزی سازه‌ی مورد نظر دارد.

سه مورد فوق به همراه تکنیکهای مدل سازی ریاضی که جزو امکانات نرم افزار مورد استفاده هستند می‏بایست در فضای تقریب یا فضای دقت پیاده سازی شوند. باید توجه داشت که سازه واقعی دارای بینهایت درجه آزادی می‏باشد. به دلیل محدودیتهای نرم افزاری، سخت افزاری و یا هزینه های اجرا (زمان و غیره) معمولاً ‌ترجیح دارد که سازه با حداقل تعداد ممکن درجات آزادی بررسی شود. در این صورت خروجی نرم افزارهای تحلیل توأم با خطاهایی ناشی از این امر خواهد بود. در عین حال دقت مورد نیاز در مهندسی کاربردی با مهندسی پژوهشی متفاوت بوده و بسته به حساسیت واکنشهای مورد نظر دقت تحلیل و در نتیجه درجات آزادی مورد نظر تعیین می‏شوند. ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‎‎

: مرتبه
[ شنبه 17 تير 1391برچسب:, ] [ 10:54 ] [ علی رحیم پور ]
کتاب استاتیک مریام (ویرایش پنجم)





: مرتبه
[ شنبه 17 تير 1391برچسب:, ] [ 10:54 ] [ علی رحیم پور ]

دانلود نقشه معماری وسازه یک ساختمان ۴ طبقه ۲ واحد

 

برای دانلود ادامه مطلب...

 

 

دانلود لینک مستقیم..

 

===========

دانلود پروژه متره سه طبقه ۱۲۰ متری با تمام موارد لازم برای پروژه متره
یک پروژه متره کامل را برای شما آماده کرده ایم به این شرح:این ساختمان به شکل چهار ضلعی بوده و مساحت خالص ملک ۱۲۰ مترمربع میباشد. مساحت همکف (طبقه اول ) ۶/۷۳ متر مربع و طبقات دوم و سوم ۸۲ متر مربع میباشد. مساحت کل طبقات ۶/۲۳۷ متر مربع در سه طبقه میباشد که سیستم سازه ای این ساختمان به صورت بتن آرمه طراحی شده است

برای دانلود ادامه مطلب بروید..

 

 

دانلود لینک مستقیم..

 

********************************

نقشه های کامل بانک

نقشه های کامل یک بانک بسیار زیبا با طراحی کاملا معمارانه که از این طرح بسیار زیبا می توانید ایده بگیرید و در طراحی های خود که مطمئن هستم بهتر از اینها هم طراحی می کنید استفاده نمایید .

این مجموعه شامل : پلانهای طبقات ، برش ، نما ، پلان موقعیت می باشد .

برای دانلود ادامه مطلب مراجعه گنید…

 

دانلود لینک مستقیم…

 

: مرتبه
: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:49 ] [ علی رحیم پور ]

زیاشی، نام روستایی با قدمت 450 سال در شهر فوجیان چین می باشد. یک نهر پهن از مرکز روستا عبور می کند که برای سال ها هیچ پلی بر روی آن احداث نشده بود.

 "چن ژیانشن" دانشجوی معماری که در نزدیکی این روستا اقامت داشت، بعد از سفر به زیاشی، از نیاز این روستا به یک مدرسه ابتدایی مطلع شد.

 بنابراین "ژیانشن" دست به کار شد و درخواست خود را برای احداث مدرسه به دولت محلی ارسال کرد ولی دولت محلی قادر به پرداخت کل هزینه ها نبود و معمار جوان بخشی از پول خود را به هزینه های طرح اختصاص داد تا دیگران نیز به کمک مالی و عملی تشویق شوند. معمار جوان تصمیم گرفت تا مدرسه را به صورت پلی بر روی نهر بسازد.

: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:پل مدرسه زیاشی,برنده جایزه آقاخان, ] [ 18:49 ] [ علی رحیم پور ]
 

امروزه کافی شاپ ها جایگاه ویژه ای را در میان قشر جوا جامعه باز کرده اند و حتی به یک نوع پاتوق دائمی برای اکثر دختران و پسران برای ملاقات های خود شده است.
دکوراسیون و طراحی داخلی بخش عمده ای از کار گروهی از شرکت های ایرانی شده است که با استفاده از جدیدترین متدهای دکوارسیون داخلی مغازه و فضاهای رستوران باعث جذابیت در طراحی های خود شده اند.
یکی از این کافی شاپ ها در ولنجک در سال 
۲۰۰۹ طراحی و اجرا شده است.
مفهوم طراحی این مجموعه فضایی بود که به ارائه یک توده جامد قابل توجه متصل به سالن و اصلی و دیوار های آن است ، نور طراحی این مجموعه از قسمت های مخفی این توده جامدی به طور غیر مستقیم فراهم می شود ، نورگیزی این مجموعه همراه با منحنی های ایجاد شده در سقف فضایی جذاب و دل انگیری را برای مشتریان این مکان فراهم کرده است.
برای دیدن سایر اطلاعات این پروژه و همچنین دانلود پلان و عکس های مختلف به ادامه مطلب مراجعه کنید.
برای جلوگیری از تعدد مصالح موجود ، دو نوع پارکت چوبی و پلاستیکی در طرح گنجانده شده است که در قسمت هایی از جمله سقف ها ، دیوار ها و کف به طور یکنواخت از رنگ های تیره و در بعضی از قسمت های دیگر مصالح ترکیب شده اند.

 


: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:49 ] [ علی رحیم پور ]
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:49 ] [ علی رحیم پور ]

 از هفت اعجاز جهان شمرده می شود ، در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی ترین و بزرگترین مهندسی تدافعی نظامی در قدیم است . این دیوار در نقشه جغرافیایی چین 7000 کیلومتر امتداد یافته است. این اثر سال 1987 در "فهرست میراث جهانی " ثبت شد. تاریخ ساخت دیوار چین به قرن 9 قبل از میلاد باز می گردد. حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت های شمالی ، برجهای آتش برای خبر رسانی و یا قلعه های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد . در دوره حکمرانی سلسله های بهار وپاییز و کشورهای جنگجو ،میان دوک ها جنگ بر پا شد و کشورها با استفاده از کوه های مرزی به ساخت دیوار پرداختند تا سال 221 قبل از میلاد ،امپراتور چین شی خوان پس از به وحدت رساندن چین ، دیوارهای دوک ها را به هم متصل کرد که به صورت دیوار بزرگ در مرزهای شمالی بر روی کوه ها در آمد . او می خواست با این کار از حملات دشمن به مراتع شمالی جلوگیری کند. در این زمان طول دیوار چین به 5000 کیلومتر می رسید. در سلسله خان پس از سلسله چین طول دیوار به 10 هزار کیلومتر رسید. در تاریخ دو هزار و اندی ساله چین، حکمرانان دوران مختلف به ساخت دیوار چین پرداختند . تا اینکه طول دیوار به 50 هزار کیلومتر رسید. این میزان معادل گردش به دور کره زمین است.

                   

: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:عکس دیوار,عکس از دیوار چین,دیوار چین, ] [ 18:49 ] [ علی رحیم پور ]
: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:49 ] [ علی رحیم پور ]
İmage


Code:
http://hotfile.com/dl/46422162/313ebc5/4320.rar.html

http://sharingmatrix.com/file/6903659/4320.rar
http://www.mediafire.com/?ddziwjztgn1http://uploading.com/files/8f84c147/0870310860DesignB.rar/
http://www.filesonic.com/file/1149337034/0870310860DesignB.rar

: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 0:39 ] [ علی رحیم پور ]

بلند ترين پل جداسازي شده در ژاپن

The Longest Seismically Isolated Bridge In Japan

فایل تبدیل شده از فرمت پاورپوینت به فرمت فلش (swf)

به حجم 4.8 مگابایت

در فرمت فشرده (rar)

Download


مطلب زیر و فایل پیوستی از ایمیل شخصی

نقل قول:

مقاوم سازی پل ها با جداگر لرزه ای

همانطوری که  مستحضر هستید تقریبا در تمامی زلزله های بزرگ ، تخریب پلها در اثرفرو ریزش پایه ها مشاهده شده است . آسیب دیدگی پل ها در زلزله های سال 1994  نورتریج در آمربکا  و سال 1995 کوبه ژاپن  ثابت کردند که معیار تأمین مقاومت هرگز برای تضمین ایمنی پل ها و عملکرد مناسب آنها در حین زلزله به تنهایی ، کفایت نمی کند . تا کنون تحقیقات بسیاری با هدف یافتن روش های منطقی برای محافظت از پل ها در زلزله های شدید انجام شده است که در این میان جداسازی لرز ه ای (LRB  ) تنها راه حل مناسب برای کاهش نیروهای ناشی از زلزله تا حد ظرفیت الاستیک پایه ها ست . به این ترتیب پایه های پل از ورود به ناحیه غیر خطی مصون مانده که این به معنای  سالم ماندن سازه پل در حین زلزله است. ایده اصلی درجداسازی لرز ه ای ،کاهش فرکانس پایه ارتعاش سازه و رساندن آن به مقداری کمتر از فرکانس های حاوی انرژی غالب زلزله است . به بیانی دیگر جداسازی لرزه ای، پریود ارتعاشی سازه پل را افزایش داده و آن را از پریو د های حاوی انرژی غالب زلزله دور می کند و به این ترتیب انرژی ورودی به پایه ، ناشی از زلزله، با جداسازی لرز ه ای کاهش می یابد . دیگر مزیت جداسازی لرز ه ای فراهم کر دن وسیله ای جهت اتلاف انرژی است که انرژی وارد شده به سازه در نقاط معدود و به صورت کنترل شده ، اتلاف شود . به این ترتیب تخریب و آسیب دیدگی در نقاط خاص و معدود متمرکز شده وامکان تعویض این قطعات پس از زلزله وجود خواهد داشت.

  1-جدید ترین ارائه در مورد پل ها 

با آرزوي توفيق روز افزون 

سيامك پورصدر 

مدير شركت رابينسون سايزميك در ايران

Robinson Seismic International Ltd

S_poursadr@yahoo.com ,   siyamak.poursadr@rslnz.com +98-21-77500747/88344878 , www.rslnz.com

: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 0:39 ] [ علی رحیم پور ]
منبع : ایران سازه

یک پی دی اف عالی در مورد بتن و ملات و سازه های بنایی

توسط یک شرکت اروپایی

Test on Mortars and Concrete made with seashells - Presentation

به حجم 3 مگابایت

در فرمت پی دی اف (pdf)

Download

: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 0:39 ] [ علی رحیم پور ]
منبع : ایران سازه

بهسازي تدريجي مدارس كشور

از لینکهای زیر قابل دانلود است :

برآورد ریالی
دستورالعمل بهسازي تدريجي مدارس كشور
دفترچه جزئيات سقف طاق ضربي
دفترچه جزئيات سقف تيرچه بلوك


لینک کمکی از ایران سازه

برای دانلود روی شماره های زیر کلیک کنید...

 4       3         2       

: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 0:39 ] [ علی رحیم پور ]
منبع : ایران سازه

اتصالات استاندارد قاب مهاربند همگرا - ويرايش دوم

از لینکهای زیر قابل دانلود است :

DWG       8      7       6       5      4       3         2        1

 فایل اتوکد قرار داده شده ظاهراً فقط با ورژنهای بالای اتوکد باز میشود.

لینک کمکی از ایران سازه

برای دانلود روی شماره های زیر کلیک کنید...

   8      7       6       5      4       3         2        1

فایلهای DWG این تاپیک از تاپیک زیر هم قابل دریافت است
 
DWG

لینک دانلود از ایران سازه

 Detail Manual-Connection of Concenterically braced Frame

برای دانلود روی شماره های زیر کلیک کنید...

  4       3         2        1


: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 0:39 ] [ علی رحیم پور ]
منبع : جزوات درسی مهندسی عمران
جزوه بتن پیش تنیده
 

نقل قول:

استفاده از بتن پیش تنیده به جای استفاده از بتن مسلح به علت مزایای بتن پیش تنیده از بحث های نسبتا جدیده که متاسفانه وارد سرفصل های کارشاناسی مهندسی عمران نشده و همچنین در ایران آئین نامه  کاملی برای استفاده از بتن پیش تنیده طراحی و به چاپ نرسیده و مهندسان مجبورند برای استفاده از بتن پیش تنیده از آئین نامه هایی همچون

( BS (BS8110 , BS5400  و ACI 318 استفاده کنند.

همین طور که میدونید بتن تنش کششی رو تحمل نمیکنه و برای رفع این نقص  باید بتن رو یا با میلگرد های کششی مسلح کرد و یا میشه بتن رو پیش تنیده کرد حالا پیش تنیدگی چیه پیش تنیدگی یعنی ایجاد یک تنش فشاری بوسیله ی کابل های فولادی با مقاومت بالا (با  کشیدن کابل به روش های شیمیایی مکانیکی و حرارتی و رها کردن اون بعد از رسیدن بتن به مقاومت لازم  (روش پیش کشیدگی)) (و یا ایجاد تنش فشاری بعد از رسیدن بتن به مقاومت لازم (روش پس کشیدگی) ) به اندازه ی حداکثر تنش کششی که قرار است به سازه وارد شود تا تنش کششی خنثی شود و ضعف کششی بتن برطرف بشه .

استفاده از روش پیش تنیدگی برای رفع ضعف کششی بتن مزایایی چون کاهش وزن سازه و هزینه های اقتصادی به علت کاهش قابل ملاحطه استفاده از بتن و میلگرد ،کاهش ضخامت دال ها و ابعاد ستون ها و تیر ها و کاهش ستون ها و در نتیجه افزایش فضای مفید برای سازه داره  که نمیشه به این راحتی از بتن پیش تنیده گذشت.

در این پست براتون 3 جزوه در مورد بتن پیش تنده تهیه کردم که جزوه اول از دکتر بهرویان هست که در اون توضیحات تقریبا کاملی در باره بتن پیش تنیده و روش های اجرای اون داده شده . جزوه دوم  در واقع یک مقاله درباره طراحی بهینه تیرهای بتن پیشتنیده از دکتر ایرج محمودزاده کنی 1، مهدی حیدری وند رضا قلی قشلاقی و جزوه سوم که در واقع یک کتاب کامل درباره بتن پیش تنیده برای مهندسین حرفه ایه (کتاب سنگینیه و بیشتز برای دانشجویان کارشناسی ارشد و مهندسین حرفه ای کاربرد داره )  از دکتر محمود زاده است امیدوارم مورد استفاده واقع بشن.


 

لینکهای دانلود:

پسورد : www.civil-booklet.blogsky.com

                 دانلود جزوه بتن پیش تنیده اول از دکتر بهرویان

                 دانلود جزوه بتن پیش تنیده دوم از دکتر ایرج محمودزاده کنی

 

منبع:         civilz.com

       

 

 

 

: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:5 ] [ علی رحیم پور ]

  گزارشی از علل خرابی سازه های فولادی در شهرستان زلزله زده بم  

 

+ با عکس و تفسیر روی عکسها

 

به سایت علم و فن مراجعه کنید.

 

: مرتبه
[ یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:4 ] [ علی رحیم پور ]

دوستان سلام

به دلیل مشکلات کاری ،کمی دیر آپ کردم. اما امروز یک کتاب کامل اتوکد را به صورت PDF برای دانلود گذاشتم.

اگر در ایران زندگی می کنید ُپیشنهاد می کنم که برای دانلود این فایل ها از کافی نت استفاده کنید.چون سرعت دانلود اونجا خیلی بالاست و براحتی می تونید فایل ها رو دانلود کنید. البته برای اینکه دانلود کردنشون برای شما ساده تر بشه ُ این کتاب را در چندین قسمت آپ کردم.امیدوارم که خوشتون بیاد.

برای دانلود هر قسمت ُ روی آن کلیک کنید.

: مرتبه
[ یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:4 ] [ علی رحیم پور ]

                                                    

: مرتبه
[ یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:4 ] [ علی رحیم پور ]

                                           بسمه تعالي

        بدينوسيله به اطلاع شركت‌كنندگان آزمون محاسبات آذرماه سال 84 پايه‌هاي يك، دو و سه كه حدنصاب قبولي در آزمون را كسب نكرده‌اند و نمره اخذ شده آزمون آنان 35 و بالاتر از آن باشد مي‌رساند كه نامبردگان در صورت تمايل مي‌توانند در آزمون شفاهي (مصاحبه حضوري) جهت تعيين صلاحيت بخش محاسبات شركت نمايند.

 علاقمندان ضمن تكميل فرم های درخواست  مربوطه، جهت ثبت‌نام و كسب اطلاعات بيشتر با مؤسسه آموزشي و پژوهشي ساختمان و شهرسازي محل برگزاري آزمون مصاحبه به نشاني: تهران – خيابان شهيد بهشتي- خيابان شهيد سرافراز(درياي نور)- نبش خيابان ششم- شماره31 هماهنگي فرمايند.

(شماره تلفن مؤسسه: 88757476 و 88737380)

مدارك مورد نياز جهت شركت در مصاحبه:

1- كارت عضويت سازمان نظام مهندسي ساختمان استان

2- مدارك سه پروژه ساختماني شاخص كه محاسبات آن توسط متقاضي انجام شده و تسلط كامل دارند، ترجيحاً يك پروژه بتني و يك پروژه فولادي شامل دفترچه و نقشه‌هاي محاسباتي و نقشه‌هاي معماري بطور كامل با ذكر نوع سازه، محل احداث پروژه، نام كارفرما، سطح زيربنا، تعداد طبقات و تاريخ انجام كار

1-2- چنانچه محاسبات به كمك نرم‌افزارهاي مهندسي انجام شده است ضروري است پرينت فايلهاي ورودي و خروجي و نمودارهاي برنامه ارائه شود. در صورت ارائه لوح فشرده محاسبات همراه آوردن رايانه كيفي (Lap Top) الزامي است.

2-2- نتايج آزمايشات مكانيك خاك در صورت موجود بودن

 

دفتر تدوين و ترويج مقررات ملي ساختمان

فرم درخواست شركت در مصاحبه حضوري

: مرتبه
[ یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:4 ] [ علی رحیم پور ]

 

تحليل سازه اي ساختمان هاي آسيب ديده زلزله بم

برای دانلود کلیک کنید

 

منبع : همکلاسی

: مرتبه
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 11:59 ] [ علی رحیم پور ]

 

كاربرد ميكروسيليسو الياف فولادي در بتن حجيم

برای دانلود کلیک کنید

 

منبع : همکلاسی

: مرتبه
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 11:59 ] [ علی رحیم پور ]

 

اين مجموعه منتخب بيش از 30 كارگاه آموزشي تخصصي در موضوع محوري تاسيسات و زيرساختهاي شهري و مديريت بحران و عناوين مشابه مي باشد. اين مجموعه شامل 170 مقاله مي باشد .

 

 

                              براي دسترسي به اصل اين مقالات به اينجا مراجعه فرماييد:

 

       http://www.esnips.com/web/zirsakht

 

                                 منبع:

               بانک مقالات فارسی شهر سازی

: مرتبه
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 11:59 ] [ علی رحیم پور ]

 

                 همايش عمران معماري و شهرسازي كرمان

 

              اين همايش در سال 1384 در كرمان برگزار گرديده است

 

                                برای دانلودکلیک کنید

 

 

                                          منبع :

                بانک مقالات فارسی شهر سازی

: مرتبه
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 11:59 ] [ علی رحیم پور ]
 

آشنايي با روشهای تقويت خمشی وبرشی تير بتن آرمه با ورقه FRP

 

برای دانلود کلیک کنید

 

منبع:همکلاسی

: مرتبه
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 11:59 ] [ علی رحیم پور ]

 

بادبندهاي خارج از محور(EBF) و برخي اشكالات در طراحي اين بادبندها

 

برای دانلود کلیک کنید

 

منبع : همکلاسی

: مرتبه
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 11:59 ] [ علی رحیم پور ]
 

پی های نواری و برخی ابهامات در طراحی این پی ها

 

برای دانلودکلیک کنید

 

منبع : همکلاسی

: مرتبه
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 11:59 ] [ علی رحیم پور ]

                           

                               لبست دانلود مقالاتی در رابطه با شهرسازی

 

 

1.     همايش نام نگاري و يكسان سازي نامهاي جغرافيايي

http://www.esnips.com/web/namgozari

 

2.     همايش شهر و ورزش

http://www.esnips.com/web/hamayeshha

 

3.     همايش ژئوماتيك 83

http://www.esnips.com/web/geo83

 

 

برای دیدن بقیه ی لینک ها روی اذامه ی مطلب کلیک کنید

 

منبع :بانک مقالات فارسی شهرسازی                 

: مرتبه
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 11:59 ] [ علی رحیم پور ]

نویسنده‌گان:

[ علیرضا باقری چیمه ] - كارشناس ارشد ٬ دانشكده عمران ٬ دانشگاه علم و صنعت ایران
[ محمود كرم رودی ] - كارشناس ارشد ٬ دانشكده عمران ٬ دانشگاه علم و صنعت ایران
[ پیمان بختیاری ] - كارشناس ارشد ٬ دانشكده عمر ان ٬ دانشگاه علم و صنعت ایران

خلاصه مقاله:

تخمین و بررسی مقادیر حجم عبوری وسایل نقلیه و تركیب آنها بخش مهمی از ارزیابی عملكرد شبكه های ترافیكی است، كه معمولا در بررسی میزان سرویس دهی تقاطعا، شناخت ساعات اوج ترافیك ، تعداد سفرهای مبدا مقصد و ارزیابی مدلهای تخصیص ترافیك كاربرد فراوان دارد. به منظور بدست آوردن مقدار حجم عبوری وسایل نقلیه و شمارش آنها در تقاطهای درون شهری روشهای مختلفی وجود دارد كه بطور كلی به دو دسته آمارگیری عینی و آمارگیری اتوماتیك تقسیم میشوند. آمارگیری عینی با حضور در محل و عموما توسط آمار بردار و یا روش فیلمبرداری انجام می شود. آمارگیری اتوماتیك توسط سیستم ها و دستگاه های هوشمند نظیر حسگرهای القایی، فشاری و ... صورت می گیرد در این میان سیستم SCATS كه توسط متخصصان الكترونیك و ترافیك برای اولین بار در شهر سیدنی استرالیا به كار گرفتهشد، از جمله بهترین سیستمهای شمارشگر وسایل نقلیه به روش اتوماتیك است كه دراكثر كشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به توضیحات فوق و بررسی های بعمل آمده عموما آمار شمارش شده از سیستم
SCATS كمتر از آمار های برداشته شده است. لذا شناخت و رفتار سیستم SCATS و پیدا نمودن خطای حاصل از رفتار رانندگان و انواع وسایل نقلیه در هنگام عبور از حسگرهای تعبیه شده و براورد عملگرد این سیستم در شناخت واقعی نتایج این سیستم و همچنین برآورد صحیح میزان حجم عبوری از تقاطعا و شریانها، گامی بسیار مهم در راستای استفاده از سیستم SCATS می باشد.
دراین مقاله علاوه بر معرفی سیستم
SCATS و بیان خصوصیات ، مزایا و معایب این سیستم ، میزان خطای حاصل از نتایج شمارشگرهای SCATS با واقعیت مقایسه شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. دراین مطالعه سعی شده است تا با جمع آوری اطلاعات آماری عینی و اتوماتیك در برخی از تقاطعاتی كه دارای سیستم كنترل هوشمند هستند و تحلیل و تجزیه آماری این اطلاعات ، میزان خطای سیستم هوشمند مشخص شود. در نهایت راهكارهایی به منظور كاهش خطای سیستم هوشمند ارائه شده است.


برای دانلود کلیک کنید

منبع:همکلاسی

: مرتبه
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 11:59 ] [ علی رحیم پور ]
 

معايب بلوکهای یونولیتی با عرض بيش از پنجاه سانتي متر

برای دریافت فایل کلیک  کنید

: مرتبه
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 11:59 ] [ علی رحیم پور ]
منبع : ایران سازه , بهسا صنعت

دانلود استاندارد Din 7990 برای پیچ و مهره

پسورد فایل www.behsanat.ir

برای دانلود اینجا کلیک کنید...

http://behsanat.ir/wp-content/uploads/2012/02/DIN-7990www.behsanat.ir_.rar

: مرتبه
[ پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:31 ] [ علی رحیم پور ]
منبع : ایران سازه

دانلود فیلم روش نصب سگمنت ها در پل طبقاتی صدر

نقل قول :

روش نصب سگمنت ها در پل طبقاتی صدر - در این انیمیشن طریقه نصب پل طبقاتی صدر نمایش داده می شود . نکته جالب این است که هنوز روش نصب نهایی انتخاب نشده ست . ..
حجم فایل : 43 مگابایت

برای دانلود اینجا کلیک کنید...

: مرتبه
[ پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:31 ] [ علی رحیم پور ]
درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ خودتون خوش آمدید هدفم از ایجاد این وبلاگ تبادل اطلاعاته و حاضر به هر نوع همکاری در زمینه ی رشته عمران هستم.لطفا با نظرات و پیشنهاداتتون بنده رو در اداره ی این وبلاگ یاری کنید. Hi, welcome to your blog, Goal of creating this blog is to share information. I am ready to any cooperation in the field of Civil, Please help me with your comments and suggestions to manage this blog.
امکانات وب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 16 صفحه بعد